הפכו את GarageSale.co.il לדף הבית הוסיפו את GarageSale.co.il למועדפים

שלום אורח/ת. לחצ/י כאן להצטרפות חינם! לכניסה לחשבון - הכנס שם משתמש וסיסמה.


עמוד ראשי
רשימת כל המכירות
פרסום מכירה חדשה
המלצות לקונים
עצות למוכרים
הורדת שלטים ותגיות
פורום האתר
אודות

הצטרפות לרשימת תפוצה ספר לחבר הורדת שלטים ותגיות

טיפים למארגני מכירות

הפקת אירוע מכירה ביתית (שוק ביתי), הנה חוויה בפני עצמה. מעבר לפוטנציאל הרווח, לאלה שיחליטו ללכת על זה קצת יותר ברצינות, תהיה הזדמנות ללמוד איך להקים ולנהל פרויקט עסקי קטן. הביצוע אינו של אדם בודד, אלה בד"כ מאמץ משפחתי או רב משפחתי. במטרה לעזור לכם להצליח, קיבצנו עבורכם הצעות והמלצות שיחסכו לכם זמן וכסף, ויעזרו לכם להשלים את הפרויקט בקלות ובפשטות.

תזמון האירוע

החליטו על יום שבו יהיה לכם נוח. זה יכול להיות כל יום בשנה, כל עוד יש לכם מספיק זמן להתכונן לקראתו. ימים מומלצים הם חגים אזרחיים, סופי שבוע וימי גשרים, לרוב משעות הבוקר עד אחה"צ - ערב. גם ימי חול יכולים להיות מתאימים כל עוד האירוע מתקיים בשעות בהן רוב האנשים לא עובדים ואינכם מתגוררים ב"סוף העולם". חשוב גם לקחת בחשבון את נתון מזג האוויר ולוודא, בעיקר בחורף, שלא צפוי להיות סוער באותו היום.

גיוס כוח משימה

אירוע מכירה ביתית אינו אירוע של אדם אחד. לרוב הוא דורש עבודה משותפת של כמה אנשים. כך הוא הופך למשימה פשוטה וקלה ולרוב מהנה. ניתן להיעזר בבני משפחה, שכנים או חברים, כעוזרים ואפילו כשותפים שיצרפו גם הם את מרכולתם ויהנו מפירות ההצלחה של האירוע - אם יש יותר פריטים, יותר אנשים ירצו לבוא ולקנות. עבור ילדים זו יכולה להיות חוויה כיפית ואף חינוכית. לרוב, ילדים ישמחו להיפטר מצעצועים, משחקים או דיסקים בהם אינם משתמשים, תמורת כסף בו יוכלו לקנות משהו חדש.

לא להשאיר לרגע האחרון

אם האירוע מתוכנן להתקיים בעוד חודש, זו אינה סיבה לשבת ולחכות עד שבוע לפני. רצוי להכין תוכנית פעולה בשלבים, שכוללת את חלוקת המשימות על כל אחד מהמארגנים. אחרי הכל, לפני שיגיע יום האירוע, צריך לדעת מה יש לנו למכור, בכמה אנו רוצים למכור כל פריט, צריך למיין ולרכז את הפריטים לפי נושאים או סוגים ואף להכין שלטים ותגי מחיר. צריך להכין ציוד לתצוגת הפריטים, וכמובן להחליט איך נפרסם את האירוע.

בחירת מקום מתאים

במקור המכירה הביתית המסורתית, התקיימה בתוך החניה הפרטית המקורה (ידועה בכינוי גראז'), ומכאן שמה המקורי - Garage-Sale. בהמשך היא עברה גם לחצר (Yard-Sale), ויש שמקיימים אותה בתוך הבית (House-Sale). הכל בהתאם לנוחות, למזג האוויר ולתנאים המשתנים ממקום למקום. לדוגמא, כאשר מתוכנן מעבר דירה, או לארץ אחרת, בד"כ נערכת המכירה בתוך הבית. משום שלרוב, יש יותר דברים למכור, וכך אפשר להשאיר כמעט הכל במקום. גם בעלי דירות (בבנין), בוחרים באפשרות הזו או מארגנים מכירה ביתית משותפת עם מישהו שבבעלותו בית עם חצר. בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר הוא שהמכירה תתקיים במקום שהגישה אליו נוחה, אם אפשר גלוי לעין לעוברים ושבים, ושמספיק אנשים ידעו על קיומה.

בחירת הפריטים למכירה

קודם כל יש להכין רשימה של המקומות בהם יש סיכוי למצוא פריטים שאינם בשימוש (מחסן, מרתף, בוידם וכו'). ובנוסף רשימה של כל פריט שאנו נתקלים בו, או נזכרים שלא יהיה לנו בו שימוש (לדוגמא ציוד לתינוקות). גם פריטים שלא השתמשת בהם יותר משנה, הם לרוב מיותרים (בעיקר פרטי לבוש). חשוב גם לדעת מה לא להכניס לרשימה. פריטים מתכלים שאינם חדשים, פריטים שפג תוקפם, תרופות, אוכל ומוצרי טיפוח משומשים, רק יורידו את רמת האירוע, ועלולים להבריח קונים. גם פריטים מקולקלים שאינם ברי תיקון או שבורים אינם מועילים. אם בכל זאת מחליטים להשאיר מוצר שמשתלם לתקנו, או פריט שאינו מושלם אך עדיין שימושי, יש להדגיש זאת בפתק מוצמד. זכרו, חבל לקלקל יחסים עם שכנים!

בדיקת הפריטים והכנתם

כולנו כבר יודעים: יפה ונקי זה מושך, מכוער או מלוכלך - דוחה. אף אחד לא ירצה לקנות מוצר דביק או מלוכלך, בגד מאובק או מסריח. מומלץ בחום לכבס את מה שצריך ולנקות פריטים מלוכלכים או מאובקים, כדי שיראו אטרקטיביים וברי שימוש. בהזדמנות זו, בדקו את כיסי הבגדים, תופתעו לגלות מה אתם עלולים למצוא בכיס הפנימי של המעיל שלא לבשתם כבר 4 שנים.

תמחור

הצמדת מחיר לפריטים הנו דבר חשוב מאחר והוא חוסך מכם את הצורך לענות 200 פעם על השאלה: "כמה אתה רוצה על...". בנוסף הוא מעודד קניה ולא מרתיע אנשים ביישנים. רצוי לקבוע מחירים עגולים, כדי להקל על החישוב של סיכום מס' פריטים ועל החזרת עודף. אנשים שמגיעים למכירה הביתית שלכם מצפים למצוא מציאות. לכן צריך להיות הגיון במחירים שקובעים לפריטים. לרוב תמחור הפריט צריך להיות ביחס של עד 40% ממחירו כחדש, אך כמובן יש יוצאי דופן. כשקובעים מחיר לפריט צריך להביט עליו מתוך עיניו של הקונה, ולא מתוך העיניים הסנטימנטליות שלכם. פריטים שדורשים תיקון או חסרים, יש לתמחר במחיר סמלי. פריטים שנשמרו באריזה המקורית, ערכם גבוה יותר, בעיקר אם עדיין צמוד להם תג המחיר המקורי. עתיקות שערכן ידוע לכם אפשר למכור במחיר טוב, לקונה הנכון. ורצוי לרכז בארגז גם פריטים שאותם מעוניינים למסור בחינם (זה למטרה טובה). את תגיות המחיר יש להצמיד לפריטים בחלקם העליון ולא התחתון, באופן שיהיה ברור ובהתאם לגודלו של הפריט. לבגדים הכי טוב להצמיד את המחיר לטיקט, ואפשר גם לתייג קבוצת פריטים שמרוכזים על שולחן או בתוך ארגז. במכירות משותפות או רב משפחתיות אפשר להצמיד תגי מחיר צבעוניים, שיבדילו בין פריטיו של כל מוכר. אם יש במקום המכירה פריטים, רהיטים או עזרי תצוגה שאינם למכירה, מומלץ להרחיקם או לשלט אותם בהתאם.

פרסום

אתר זה מספק הזדמנות קלה וחינמית לפרסם את אירוע המכירה שלכם פרסום ארצי. ניתן גם להוריד ולהדפיס שלטים, עלונים ותגי מחיר שיעזרו לכם לייעל ולקדם את האירוע שלכם. עם זאת רצוי להפיץ את הבשורה גם באמצעים אחרים עם אפקט מקומי יותר. דרך משפחה, מכרים, דואר אלקטרוני (מומלץ לשלוח קישור למודעה שעשיתם באתר, לרשימת התפוצה שלכם), כך יהיה גם להם קל להעביר זאת לרשימות שלהם. אפשר גם לתלות מודעות על לוחות מודעות באזור המגורים או לחלק עלונים. שלטי הכוונה יש לתלות ביום האירוע בלבד, בדרכים הראשיות שמובילות למקום האירוע. שיטה נחמדה למשוך תשומת לב לשלטי ההכוונה שלכם היא להצמיד להם בלון.

חשוב להתחשב בחוקים המקומיים באשר לתליית מודעות ושלטים באזורים ציבוריים או על עצים (חבל לפגוע בסביבה או לקבל קנס). ומה שחשוב יותר, זה לקחת אחריות ולהסיר את השלטים בסיום באירוע. בכדי להקל על עצמכם, ערכו רשימה של כל הנקודות בהן תליתם שלטי הכוונה.

*יש אנשים שנוהגים להקדים, מה שעלול להפריע לכם בארגון הפרטים הקטנים שלפני האירוע. ולעתים המקדימים הם דווקא הסוחרים הממולחים. אם חשוב לכם להימנע ממצבים כאלו, דאגו להדגיש זאת במודעות.

סדר, ארגון ותצוגה

ארגון נוח וסידור חכם של הפריטים, יכול לעשות את ההבדל בין שליטה לבין חוסר שליטה בזמן האירוע. המטרה שלכם היא ברורה: למכור כמה שיותר וכמה שיותר מהר. תצוגה נוחה יותר ובטוחה יותר תתרום להצלחת האירוע ותחסוך לכם אנרגיה במהלכו. יש מס' דרכים להציג את חפציכם: על שולחנות, על מתלים (בגדים בעיקר), סטנדים מסוגים שונים, בארגזים או קופסאות (אפשר לרכז פריטים דומים יחד), שמיכות פרוסות על הדשא (עליהם אפשר לפזר לדוגמא צעצועים). בזמן האירוע, צריך לדאוג להיפטר מארגזים ריקים, לצמצם רווחים ולרכז פריטים שהתפזרו. לבדוק שאין מכשולים באזור המכירה (שאף אחד לא יפול). פריטים חדים או מסוכנים (בעיקר לילדים), יש למקם באופן בטוח. ופריטים שבירים או יקרים (תכשיטים, עתיקות...), מקמו קרוב אליכם. והצעה אחרונה בנושא זה - דאגו למוסיקה שתתנגן ברקע - זה מוסיף לאווירה.

חיות בית / מחמד / שמירה

אם יש לכם בע"ח בבית, רצוי ואפילו חובה למצוא להם סידור ליום האירוע, אתם לא רוצים להבהיל את הקונים, או לסכן את בעה"ח שלכם. גם אם הם חמודים וידידותיים, בכל-זאת, התחשבו באנשים שפוחדים או אלרגיים.

ציוד שימושי ביום האירוע

" מחשבון " פאוץ' / קופה - לשמירת הכסף " כבל מאריך - לבדיקת המכשור חשמלי שמוצע למכירה (אם יידרש ע"י הקונה) " אריזות - שקיות סופר, ניר לעטיפה (אפשר גם עיתונים) " כסף קטן לעודף - מטבעות ושטרות קטנים מכל הסוגים

כיבוד לקונים

בעיקר בימים חמים, כדאי להכין מקור מים קרירים עם כוסות חד פעמיים. זה ישמור על לקוחותיכם יותר זמן במקום. מי שרוצה יכול להציע פחיות של שתיה קלה תמורת סכום הוגן. גם כל כיבוד קל אחר יתקבל בברכה.

ארוחת צהריים

סביר להניח שאם האירוע שלכם יהיה מוצלח, לא יהיה לכם זמן להתפנות להכין ארוחת צהריים לעצמכם ולעוזרים שלכם. על כן, התכוננו בהתאם. הכינו סנדוויצ'ים או דאגו ל"טבח תורן".

טיפול בכסף

שמרו את הכסף במקום בטוח. שטרות קטנים ומטבעות בהישג יד, שטרות גדולים יותר מומלץ להסתיר במקום בטוח, עדיף בתוך הבית או אצל מישהו אחראי. ספירת הכסף, לא צריך לומר, רק באופן דיסקרטי.

מתמקחים

התמקחות הנה מסורת ישראלית. זה קורה גם במכירות ביתיות. גמישות היא בחירה אישית של כל אחד.

אזורים אסורים

מומלץ ששטח המכירה יהיה מוגדר, בכדי למנוע מהקונים להסתובב באזורים בבית או בחצר אם אינכם מעוניינים בכך. אם המכירה בחוץ, לא מומלץ לתת לאנשים להיכנס פנימה, לשירותים או מדידת בגדים. זה לא בטוח, ואתם תצטרכו להשקיע זמן בפיקוח על אזור גדול יותר.

אדיבות

היו אדיבים לקונים, ובכלל, היו אדיבים. ככה יותר נחמד.

בסיום האירוע

מה לעשות עם פריטים שלא נמכרו? יש לכם כמה אפשרויות:

1. לתרום לנזקקים דרך ארגונים או עמותות.

2. לשמור לפעם הבאה - לארוז בתוך ארגזים ולרשום על כל ארגז את תוכנו עד למכירה הבאה שתערכו.

3. לזרוק - פריטים שימושיים עדיף להניח בתוך ארגזים, ליד פחי הזבל.

ושוב, חשוב לא לשכוח ולהוריד שלטים שנתלו!


תודה לכל החברים בארץ ובחו"ל שתרמו לנו מנסיונם ועזרו לנו לאסוף ולארגן את המידע. בלעדיכם זה לא היה קורה.
© כל הזכויות שמורות

 

ספרו לנו על המכירות שלכם


אנטיוירוס למחשב

 
לתצוגה אופטימלית של האתר מומלץ להשתמש בתוכנת גלישה עדכנית וברזולזציה 1024 על 768
הצטרפות | צור קשר | פורום | תקנון | פרסם אצלנו | אודות | ספר עלינו לחבר | שאלות ותשובות | הפוך לדף הבית | הוסף למועדפים
Copyright © 2007 OMT All rights reserved | Designed by JDesign