הפכו את GarageSale.co.il לדף הבית | הוסיפו את GarageSale.co.il למועדפים |
חיפוש ממוקד | |
עמוד ראשי | חיפוש ממוקד | צור קשר | פורום | אודות | שאלות ותשובות | יום שבת 21 נובמבר 2024 |
|
טיפים למארגני מכירותהפקת אירוע מכירה ביתית (שוק ביתי), הנה חוויה בפני עצמה. מעבר לפוטנציאל הרווח, לאלה שיחליטו ללכת על זה קצת יותר ברצינות, תהיה הזדמנות ללמוד איך להקים ולנהל פרויקט עסקי קטן. הביצוע אינו של אדם בודד, אלה בד"כ מאמץ משפחתי או רב משפחתי. במטרה לעזור לכם להצליח, קיבצנו עבורכם הצעות והמלצות שיחסכו לכם זמן וכסף, ויעזרו לכם להשלים את הפרויקט בקלות ובפשטות. תזמון האירועהחליטו על יום שבו יהיה לכם נוח. זה יכול להיות כל יום בשנה, כל עוד יש לכם מספיק זמן להתכונן לקראתו. ימים מומלצים הם חגים אזרחיים, סופי שבוע וימי גשרים, לרוב משעות הבוקר עד אחה"צ - ערב. גם ימי חול יכולים להיות מתאימים כל עוד האירוע מתקיים בשעות בהן רוב האנשים לא עובדים ואינכם מתגוררים ב"סוף העולם". חשוב גם לקחת בחשבון את נתון מזג האוויר ולוודא, בעיקר בחורף, שלא צפוי להיות סוער באותו היום. גיוס כוח משימהאירוע מכירה ביתית אינו אירוע של אדם אחד. לרוב הוא דורש עבודה משותפת של כמה אנשים. כך הוא הופך למשימה פשוטה וקלה ולרוב מהנה. ניתן להיעזר בבני משפחה, שכנים או חברים, כעוזרים ואפילו כשותפים שיצרפו גם הם את מרכולתם ויהנו מפירות ההצלחה של האירוע - אם יש יותר פריטים, יותר אנשים ירצו לבוא ולקנות. עבור ילדים זו יכולה להיות חוויה כיפית ואף חינוכית. לרוב, ילדים ישמחו להיפטר מצעצועים, משחקים או דיסקים בהם אינם משתמשים, תמורת כסף בו יוכלו לקנות משהו חדש. לא להשאיר לרגע האחרוןאם האירוע מתוכנן להתקיים בעוד חודש, זו אינה סיבה לשבת ולחכות עד שבוע לפני. רצוי להכין תוכנית פעולה בשלבים, שכוללת את חלוקת המשימות על כל אחד מהמארגנים. אחרי הכל, לפני שיגיע יום האירוע, צריך לדעת מה יש לנו למכור, בכמה אנו רוצים למכור כל פריט, צריך למיין ולרכז את הפריטים לפי נושאים או סוגים ואף להכין שלטים ותגי מחיר. צריך להכין ציוד לתצוגת הפריטים, וכמובן להחליט איך נפרסם את האירוע. בחירת מקום מתאיםבמקור המכירה הביתית המסורתית, התקיימה בתוך החניה הפרטית המקורה (ידועה בכינוי גראז'), ומכאן שמה המקורי - Garage-Sale. בהמשך היא עברה גם לחצר (Yard-Sale), ויש שמקיימים אותה בתוך הבית (House-Sale). הכל בהתאם לנוחות, למזג האוויר ולתנאים המשתנים ממקום למקום. לדוגמא, כאשר מתוכנן מעבר דירה, או לארץ אחרת, בד"כ נערכת המכירה בתוך הבית. משום שלרוב, יש יותר דברים למכור, וכך אפשר להשאיר כמעט הכל במקום. גם בעלי דירות (בבנין), בוחרים באפשרות הזו או מארגנים מכירה ביתית משותפת עם מישהו שבבעלותו בית עם חצר. בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר הוא שהמכירה תתקיים במקום שהגישה אליו נוחה, אם אפשר גלוי לעין לעוברים ושבים, ושמספיק אנשים ידעו על קיומה. בחירת הפריטים למכירהקודם כל יש להכין רשימה של המקומות בהם יש סיכוי למצוא פריטים שאינם בשימוש (מחסן, מרתף, בוידם וכו'). ובנוסף רשימה של כל פריט שאנו נתקלים בו, או נזכרים שלא יהיה לנו בו שימוש (לדוגמא ציוד לתינוקות). גם פריטים שלא השתמשת בהם יותר משנה, הם לרוב מיותרים (בעיקר פרטי לבוש). חשוב גם לדעת מה לא להכניס לרשימה. פריטים מתכלים שאינם חדשים, פריטים שפג תוקפם, תרופות, אוכל ומוצרי טיפוח משומשים, רק יורידו את רמת האירוע, ועלולים להבריח קונים. גם פריטים מקולקלים שאינם ברי תיקון או שבורים אינם מועילים. אם בכל זאת מחליטים להשאיר מוצר שמשתלם לתקנו, או פריט שאינו מושלם אך עדיין שימושי, יש להדגיש זאת בפתק מוצמד. זכרו, חבל לקלקל יחסים עם שכנים! בדיקת הפריטים והכנתםכולנו כבר יודעים: יפה ונקי זה מושך, מכוער או מלוכלך - דוחה. אף אחד לא ירצה לקנות מוצר דביק או מלוכלך, בגד מאובק או מסריח. מומלץ בחום לכבס את מה שצריך ולנקות פריטים מלוכלכים או מאובקים, כדי שיראו אטרקטיביים וברי שימוש. בהזדמנות זו, בדקו את כיסי הבגדים, תופתעו לגלות מה אתם עלולים למצוא בכיס הפנימי של המעיל שלא לבשתם כבר 4 שנים. תמחורהצמדת מחיר לפריטים הנו דבר חשוב מאחר והוא חוסך מכם את הצורך לענות 200 פעם על השאלה: "כמה אתה רוצה על...". בנוסף הוא מעודד קניה ולא מרתיע אנשים ביישנים. רצוי לקבוע מחירים עגולים, כדי להקל על החישוב של סיכום מס' פריטים ועל החזרת עודף. אנשים שמגיעים למכירה הביתית שלכם מצפים למצוא מציאות. לכן צריך להיות הגיון במחירים שקובעים לפריטים. לרוב תמחור הפריט צריך להיות ביחס של עד 40% ממחירו כחדש, אך כמובן יש יוצאי דופן. כשקובעים מחיר לפריט צריך להביט עליו מתוך עיניו של הקונה, ולא מתוך העיניים הסנטימנטליות שלכם. פריטים שדורשים תיקון או חסרים, יש לתמחר במחיר סמלי. פריטים שנשמרו באריזה המקורית, ערכם גבוה יותר, בעיקר אם עדיין צמוד להם תג המחיר המקורי. עתיקות שערכן ידוע לכם אפשר למכור במחיר טוב, לקונה הנכון. ורצוי לרכז בארגז גם פריטים שאותם מעוניינים למסור בחינם (זה למטרה טובה). את תגיות המחיר יש להצמיד לפריטים בחלקם העליון ולא התחתון, באופן שיהיה ברור ובהתאם לגודלו של הפריט. לבגדים הכי טוב להצמיד את המחיר לטיקט, ואפשר גם לתייג קבוצת פריטים שמרוכזים על שולחן או בתוך ארגז. במכירות משותפות או רב משפחתיות אפשר להצמיד תגי מחיר צבעוניים, שיבדילו בין פריטיו של כל מוכר. אם יש במקום המכירה פריטים, רהיטים או עזרי תצוגה שאינם למכירה, מומלץ להרחיקם או לשלט אותם בהתאם. פרסוםאתר זה מספק הזדמנות קלה וחינמית לפרסם את אירוע המכירה שלכם פרסום ארצי. ניתן גם להוריד ולהדפיס שלטים, עלונים ותגי מחיר שיעזרו לכם לייעל ולקדם את האירוע שלכם. עם זאת רצוי להפיץ את הבשורה גם באמצעים אחרים עם אפקט מקומי יותר. דרך משפחה, מכרים, דואר אלקטרוני (מומלץ לשלוח קישור למודעה שעשיתם באתר, לרשימת התפוצה שלכם), כך יהיה גם להם קל להעביר זאת לרשימות שלהם. אפשר גם לתלות מודעות על לוחות מודעות באזור המגורים או לחלק עלונים. שלטי הכוונה יש לתלות ביום האירוע בלבד, בדרכים הראשיות שמובילות למקום האירוע. שיטה נחמדה למשוך תשומת לב לשלטי ההכוונה שלכם היא להצמיד להם בלון. חשוב להתחשב בחוקים המקומיים באשר לתליית מודעות ושלטים באזורים ציבוריים או על עצים (חבל לפגוע בסביבה או לקבל קנס). ומה שחשוב יותר, זה לקחת אחריות ולהסיר את השלטים בסיום באירוע. בכדי להקל על עצמכם, ערכו רשימה של כל הנקודות בהן תליתם שלטי הכוונה. *יש אנשים שנוהגים להקדים, מה שעלול להפריע לכם בארגון הפרטים הקטנים שלפני האירוע. ולעתים המקדימים הם דווקא הסוחרים הממולחים. אם חשוב לכם להימנע ממצבים כאלו, דאגו להדגיש זאת במודעות.
|
|
לתצוגה אופטימלית של האתר מומלץ להשתמש בתוכנת גלישה עדכנית וברזולזציה 1024 על 768 |
הצטרפות | צור קשר | פורום | תקנון | פרסם אצלנו | אודות | ספר עלינו לחבר | שאלות ותשובות | הפוך לדף הבית | הוסף למועדפים |